Opis szkolenia:
Celem szkolenia jest zdobycie wiedzy i umiejętności w zakresie wykorzystania programu Baltie na zajęciach edukacyjnych w I etapie edukacyjnym. Uczestnicy poznają trzy tryby pracy programu: Budowanie, Czarowanie, Programowanie i nauczą się tworzyć i programować sceny w poszczególnych trybach programu. Program doskonale nadaje się do wykorzystania już od pierwszych zajęć edukacji informatycznej w klasie pierwszej.
Uczestnik warsztatu otrzymuje gotowy zestaw ćwiczeń do wykorzystania z uczniami klasy pierwszej, drugiej i trzeciej.
Grupa odbiorców: szkolenie skierowane jest do nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej
Rezultat szkolenia: uczestnik szkolenia będzie potrafił pracować w poszczególnych trybach pracy programu Baltie i będzie potrafił efektywnie wykorzystać program podczas zajęć edukacyjnych z uczniami.
Program szkolenia:
Moduł 1: Poznanie środowiska Baltie –praca w trybie Budowanie
- Co to jest Scena, Przedmiot, Bank przedmiotów
- Budujemy sceny; kopiujemy przedmioty
- Zmieniamy i uzupełniamy sceny
- Zabawy z liczbami w programie Baltie: dodajemy, odejmujemy, porównujemy, porządkujemy
- Zabawy z literami w programie Baltie: litery, sylaby, wyrazy
Moduł 2: Wykorzystanie trybu Czarowanie – budowanie scen
- Czarujemy sceny; sterujemy czarodziejem
- Powtarzanie poleceń
- Uczymy się z czarodziejem Baltie
- Wykonujemy ćwiczenia ortograficzne
- Dodajemy, odejmujemy, mnożymy i dzielimy
Moduł 3: Programowanie w Baltie
- Układamy polecenia w postaci programu dla czarodzieja Baltie
- Tworzymy programy korzystając z możliwości powtarzania poleceń
Forma szkolenia: metoda warsztatowa
Wykładowca: mgr Marzena Oterman
Czas trwania: każdy z modułów po 4h
Grupa: maksymalnie 15 os.
Warunki konieczne: Warsztat musi być zorganizowany w pracowni komputerowej, a każdy z uczestników musi posiadać dostęp do stanowiska komputerowego.
Termin i miejsce: do uzgodnienia