Opis szkolenia:
Celem szkolenia jest usystematyzowanie wiedzy z zakresu opracowywania innowacji pedagogicznej i tworzenia programu własnego oraz omówienie procedur ich wdrażania w placówce.
Innowacje pedagogiczne i programy własne to jedno z kryterium oceny pracy nauczycieli Rozporządzenia MEN z dnia 12 czerwca 2018 roku oraz jedno z wymagań na stopień nauczyciela dyplomowanego ( §8 ust.3 pkt 4a) nowego Rozporządzenia MEN z dnia 26 lipca 2018 roku w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego.
Grupa odbiorców: szkolenie skierowane jest do nauczycieli przedszkoli i nauczycieli szkół podstawowych
Rezultat szkolenia: uczestnik szkolenia będzie potrafił napisać innowację pedagogiczną lub program własny oraz będzie wiedział, jak opracować dokumentację formalną.
Program szkolenia:
- Prawo oświatowe – a motywowanie do rozwoju zawodowego
- Pojęcie innowacji pedagogicznej i jej rodzaje
- Struktura innowacji pedagogicznej
- Opis zasad innowacji i jej ewaluacja
- Struktura programu własnego i etapy jego tworzenia
- Czasowniki operacyjne i ich rola w procedurach konstrukcji programu
- Projektowanie elementów programu własnego
Forma szkolenia: wykład, metoda warsztatowa
Wykładowca: mgr Marzena Oterman
Czas trwania: 4h
Grupa: maksymalnie 20 os.
Termin i miejsce: do uzgodnienia